تولید و فروش فولاد 2021

فروش فولاد جهانی در سال 2021

فروش فولاد

از زمان های گذشته قیمت و میزان فروش فولاد بر اقتصاد کشور های مختلف تاثیر مستقیم دارد. نحوه ی قیمت گذاری فولاد برای فروش، بر حسب پارامتر های مختلفی از جمله مواد اولیه، نحوه تهیه و ماده نهایی تولید شده بستگی دارد. امروزه از فولاد در صنعت های مختلفی استفاده می شود از جمله این صنایع عبارت اند از کشتی سازی، خودروزسازی، ساختمان سازی و…

به دلیل استفاده بسیار از فولاد و کاربردهای فراوانی آن مانند لوله های فولادی، اتصالات ، لوله های گالوانیزه، شیرآلات ، صنایع مواد غذایی ، صنایع ماشین سازی و … کشور های مختلف در صدد خرید و یا فروش فولاد هستند. در این مقاله سعی کردیم به بررسی فروش جهانی فولاد در سال 2021 بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

تولید و فروش فولاد 2021

تولید و فروش فولاد

طبق گزارشات مختلف میزان فولاد تولیدی در حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن برآورد شده است. کشور چین با در دست داشتن ۵۵ درصد از فولاد، در صدر تولید کنندگان این فلز است. از آنجایی که بیش از نصف فولاد تولید شده در جهان توسط چین است از این رو این کشور بیشترین سهم فروش فولاد را نیز در اختیار دارد.

پس از کشور چین، ژاپن، روسیه، اکراین و برزیل در رتبه های بعدی بیشترین فروش فولاد قرار می گیرند. کشور ایران نیز جز 10 کشور برتر در صادرات و فروش فولاد در بازار جهانی سال 2021 قرار دارد. شایان ذکر است که عمده خریداران فولاد کشور های آمریکا، تایلند و ویتنام هستند.

بررسی فروش فولاد در سال 2021

در سال 2021 به دلیل شیوع و همه گیری پاندمی کرونا تمامی بازارهای جهانی تحت تاثیر منفی قرار گرفتند. در بازار فولاد، اعمال محدودیت ها و وضع قوانین بازدارنده، برای جلوگیری از شیوع کرونا، باعث افزایش قیمت فولاد شد.

با افزایش فروش فولاد، ارز آوری و سود خالص افزایش یافته و در برخی از کشور های کوچک کمک بسیار چشمگیری به اقتصاد آن کرد. اما به جز پدیده کرونا، برای بررسی فروش فولاد حتما باید کشور چین را هم در نظر بگیریم. چرا که این کشور بیش از نصف بازار تولید فولاد را در دست داشته و اولین و بزرگترین فروشنده فولاد در جهان می باشد. از این رو هر سیاست و تصمیم گیری از جانب چین، بازار فروش فولاد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

در سال 2021 افزایش چشمگیری از ساخت و ساز در چین را شاهد بودیم، همین تصمیم و اقدام از طرف کشور چین، باعث افزایش مصرف داخل در این کشور شده، و در پی صادرات کمتر، قیمت فولاد نیز افزایش یافته. در نتیجه فروشندگان فولاد در سال 2021 هم تحت تاثیر کرونا و هم تحت تاثیر سیاست های کشور چین، ارز آوری نسبتا خوبی در مقایسه با سال های قبل داشته اند.

پیش بینی فروش جهانی فولاد

بدلیل پاندمی کرونا در سال 2021 کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، کره جنوبی و … مشکلاتی زیادی در خرید و فروش جهانی فولاد به وجود امد همچنین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کنار جنگ تجاری چین و ایالات متحده به وضعیت این بازار دامن زند. با واکسیناسیون سراسری در تمامی کشور های صنعتی و پیشرفته، بازار فولاد نیز به حالت تعادل خود رسید. با توجه به اتفاقات پیش آمده، پیش بینی می شود فروش جهانی فولاد افزایش چشمگیری یافته و قیمت آن نیز به تعادل برسد.

سخن پایانی

به عنوان جمع بندی می توان گفت، فولاد جز پرمصرف ترین فلزات در بازار جهانی می باشد. از این فلز در صنایع بسیار گوناگونی استفاده می شود. به دلیل کاربرد بیش از حد فولاد، بازار تولید و فروش آن نیز بسیار داغ است. کشور چین بیش از نیمی از بازار تولید فلاد را در دست داشته به همین دلیل نقش اول در فروش فولاد را بازی می کند.

در سال 2021 بنا به دلایل زیادی از جمله، شیوع ویروس کرونا و همه گیری و پاندمی آن، سیاست کشور چین در جهت ساخت و ساز بیشتر خانه و در نتیجه کاهش صادرات فروش فولاد توسط چین، انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و همچنین جنگ تجاری بین آمریکا و چین، همگی دست به دست هم دادند تا هم درتقاضا در بازار را افزایش دهند و هم فروش فولاد را بیشتر کنند و هم قیمت آن را بالا ببرند. امروزه با کنترل عوامل گفته شده پیش بینی می شود در ادامه سال 2021 فروش فولاد و قیمت آن به یک تعادل نسبی برسد.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *