لاترولت

معرفی لاترولت،کاربرد و انواع آن

لاترولت چیست؟

لاترولت نوعی اتصالات شاخه ای خود تقویت شده است و برای گرفتن شاخه هایی که در زاویه 90 درجه نیستن در استفاده از لوله استفاده می شود و درصورت نیاز مشتری می توان برای اتصالات جانبی  45 درجه و یا درجه های دیگر نیز تولید کرد. همچنین برای جبران نیاز های خاص تقویت کننده و در کلاس های 3000 و 6000 استفاده می شود .اتصالات انتهایی لاترولت را می توان به صورت جوش داده شده ، سوکت جوش داده شده یا رزوه کرد. این اتصال به طور کلی برای اتصال به اتصالات تقویت شده استفاده می شود .لاترولت از اتصالات سوکت محسوب می شود.

اتصالات انشعاب که به آن  Olet نیز گفته می شود، اتصالی است که از یک لوله بزرگتر به یک لوله کوچکتر (یا هم اندازه) خروجی ایجاد می کند. لوله اصلی که اتصال انشعاب روی آن جوش داده می شود را Run و یا Header Size می نامند. لوله ای که اتصال انشعاب به آن کانال می دهد نیز معمولاً Branch و یا Outlet نامیده می شود.

از این اتصال می توان برای جایگزینی سه راهی کاهش دهنده ، صفحه تقویت کننده و لوله تقویت شده استفاده می کنند . این اتصال به طور گسترده در فشار بالا ، درجه حرارت بالا با قطر بزرگ و لوله دیواره ضخیم استفاده می شود . از آنجا که یکی از کاربردی ترین و ایمن ترین اتصالات است و ارزان ، ساده ، مناسب برای انتقال جریان و استاندارد سازی است ، به راحتی در انتخاب اول قرار می گیرد .

این محصول در کارخانه های تولید کاغذ و ساخت و تولید محصولات ضد زنگ بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع لاترولت و ابعاد آن

لاترولت بسته به نوع کاربرد و شرایط محیطی مختلف ، از سه نوع فولادی ، چدنی و استیل در کلاس ها و رده های مختلف ساخته می شود ؛ همچمین این اتصال را در سایزهای متفاوت از 4/1 تا 20 اینچ تولید می شود .

این محصول براساس کاربردهای مختلفی که در صنعت دارد، در اندازه ها، درجات و ابعاد گوناگون و همچنین با موادی مانند فولاد ضد زنگ، کروم مولی، سایر آلیاژها ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

لاترولت یک اتصال فشار قوی محسوب می شود که در کلاس های 3000 و 6000 و در رده ها 40 ، 80 ، 160 ، xs  و  xxs   ساخته می شود .

مزیت لاترولت

  • مقاومت در برابر اصطکاک
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • ماندگاری بالا
  • دقت ابعادی
  • عملکرد بالا
  • تعمیر و نگهداری کم

 

 

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *