قیمت جهانی نفت در تاریخ 3 شهریور 1400

قیمت جهانی نفت در تاریخ 3 شهریور 1400

عوامل تاثیر گذار بر قیمت جهانی نفت

به گزارش خبرگزاری های برتر کشور به نقل از رویترز شاهد کاهش قیمت جهانی نفت در 3 شهریور 1400 هستیم که بر روی نمودار نمادی عکس از دو جلسه گذسته دارد !!! چراکه شرایط کنونی ( کاهش تولید مکزیک و مهار کرونا در کشور چین ) سبب رشد قابل توجهی در قیمت جهانی نفت شد .

بر اساس این گزارش قیمت هربشکه نفت خام امریکا امروز با 0.53 درصد کاهش معادل 36 سنت به قیمت 67 دلار و 18 سنت معامله شد . قیمت جهانی نفت برنت دریای شمال هم با کاهش 33 سنتی روبرو و با قیمت 70 دلار و 72 سنت در حال معامله می باشد .

بخش عمده ای از عوامل اصلی رشد دو شاخص بالا در دو جلسه اخیر وابسته به آتش سوزی یکی از تاسیسات نفتی مکزیک می باشد که در این بازه زمانی میتوانست حداقل تامین کننده 400 هزار بشکه نفت باشد .

بر اساس گزارشی که از سمت خبرگزاری های برتر آمریکا به دست جهانیان رسیده در این کشور که تقریبا بزرگترین مصرف کننده نفت جهان نیز به شمار می رود تقاظا با شتاب قابل توجهی رو به افزایش است .

آمارهای این خبرگزاری ها بیانگر آن است که در هفته منتهی به 20 آگوست حجم ذخایر نفتی آمریکا با کاهش 1.6 میلیونی مواجه شد که کاملا عکس انتظار تحلیلگران بود چراکه اینگونه توقع میرفت که حجم ذخایر نفت خام کشور در کمترین حالت 2.7 میلیون بشکه و حجم ذخایر بنزین 1.6 میلیون کاهش یافته باشد .

قرار است که آمارهای رسمی دولت آمریکا مبنی بر حجم کلیه ذخایر انرژی این کشور تا پایان امروز منتشر شود .

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *