ورود پتروشیمی کارون به بورس 1400

تاثیر پروژه HYCO در ورود پتروشیمی کارون به بورس 1400

ورود به بورس نیازمند فراهم کردن بسیاری از مقدمات و زیر ساخت های لازم است. با تمامی این تفاسیر به گفته ی مدیرعامل پتروشیمی کارون پیش بینی می شود که این شرکت به فهرست بورس 1400 ورود پیدا کند. 

 

اهداف پروژه HYCO

علیرضا صدیقی زاده در نشست خبری 16 تیرماه به صورت ویدئو کنفرانس از آغاز عملیات اجرایی HYCO در پتروشیمی کارون با همکاری جعفر ربیعی (( مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس )) خبر داد. وی با اشاره به دو ماده راهبردی پتروشیمی کارون (( هیدوروشن H و مونوکسید کربن co )) اینگونه اظهار داشت که هدف از طرح توسعه HYCO اطمینان از پایداری تولید، فعالیت کارخانه های موجود با 100 درصد ظرفیت اسمی، به حداقل رساندن تنگناهای تولید و افزایش بهره وری شرکت  می باشد.

شرکت پتروشیمی کارون حجم سرمایه گذاری این پروژه را 50 میلیون یورو عنوان و تصریح کرد: پروژه ی HYCO افزون بر افزایش 30 تا 35 درصدی تولید ایزوسیانات ها در کشور، پایداری تولید همیشگی را برای این شرکت محقق می سازد. (( طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پروژه ی HYCO در زمستان 1400 راه اندازی خواهد شد)).

وی اظهار امیدواری کرد که بر طبق پیش بینی ها پس از راه اندازی طرح توسعه HYCO و افزایش تولید در پتروشیمی کارون از یک هزار تا 1500 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

آقای صدیقی زاده با اشاره به تنگناهای تولید در پتروشیمی گفت: این شرکت در سه ماه نخست سال 99 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اش بیش از 90 درصد افزایش تولید داشته است.

وی پتروشیمی کارون را نخستین تولید کننده ی ایزوسیانات ها در خاورمیانه و نماد جلوگیری از خام فروشی و خروج ارز از کشور دانست و همچنین افزود: MDI تولیدی این شرکت به طور کامل برای مصارف داخلی کشور استفاده خواهد شد اما در زمینه ی TDI صادرات نیز صورت می گیرد. ((MDI پتروشیمی کارون با کیفیت بالا تولید خواهد شد به طوری که قابلیت رقابت با تولیدات جهانی را داشته باشد))

پروژه HYCO پتروشیمی کارون

تاثیر پروژه HYCO در ورود پتروشیمی کارون به بورس 1400

مدیر عامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه همه ی کاتالیست های مورد نیاز این مجموعه داخلی سازی شده ، اظهار داشت که : شرکت پتروشیمی کارون در سال 96 حدود 60 میلیون دلار واردات کاتالیست داشته که این رقم در سال 98 به 9 میلیون دلار رسیده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم امسال به 6 میلیون دلار خواهد رسید.

شرکت پتروشیمی کارون، نخستین تولید کننده ایزوسیانات های مشتمل بر TDI ، MDI و تکمیل کننده ی پلی یورتان ها در خاورمیانه و غرب آسیا است.

این شرکت با استفاده از گازهای کلر، مونوکسید کربن، هیدروژن، خوراک تولوئن، بنزن، فرمالین، آمونیاک، اسید نیتریک، اسید سولفوریک، انواع محصولات پایه ای و اصلی صنعت پتروشیمی با ارزش افزوده ی بالا و برخوردار از کیفیت جهانی را تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می کند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *