بررسی انواع لوله در صنایع پزشکی

بررسی انواع لوله های مورد استفاده در صنایع پزشکی

زمانی که در مورد کاربرد و قیمت انواع لوله صحبت می کنیم اولین چیزی که احتمالاً به ذهن ما خطور می کند لوله های به کار رفته در ساختمان سازی یا انتقال آب، نفت و گاز است.

اما استفاده از لوله ها و انواع آن در بسیاری از صنایع دیگر نیز به کار می رود که از آن جمله می توان به کاربرد لوله در صنایع دارویی، پزشکی، غذایی و هواپیما سازی اشاره کرد.

در این مطلب از سری مطالب مرجع تخصصی فروش تجهیزات صنعتی آسیا استیل قصد داریم تا بیشتر در مورد انواع لوله های به کار رفته در صنایع پزشکی صحبت کنیم.

لوله های به کار رفته در صنایع پزشکی چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

بدیهی است که هر صنعت بنا به نیازهایی که دارد با محدودیت هایی در انتخاب انواع تاسیسات صنعتی روبروست. این بحث فارغ از قیمت انواع لوله ها می باشد که خود می تواند در جای دیگر معیاری برای صنایع کوچک و متوسط در نظر گرفته شود. بلکه صحبت در مورد ویژگی ها و خواص فیزیکی این لوله هاست.

انواع لوله در صنایع پزشکی

برای مثال لوله هایی با تحمل فشار کم نمی تواند گزینه مناسبی برای صنایعی باشد که معمولا در فشار و دمای بالا فعالیت می کنند. یا مثلاً مناسب ترین لوله ها در صنایع غذایی برای انتقال مواد لوله های استیل ضد زنگ هستند. این مساله در مورد صنعت بسیار حساس پزشکی نیز صدق می کند.

بررسی و کاربرد انواع لوله های مورد استفاده

بنابراین معیارهایی که در انتخاب لوله در این صنایع باید در نظر گرفته شود رعایت استانداردهای بهداشتی است.

بر این اساس استفاده از لوله هایی با مقاومت کم در برابر زنگ زدگی و فرسودگی نمی تواند در صنایع پزشکی استفاده شود. زیرا در صورتی که این لوله ها در معرض رطوبت قرار بگیرند فرسوده شده و براده های فلزات و بقایای آن ها می تواند اثرات خطر آفرینی بر سلامت بیمار داشته باشد.

همچنین لوله هایی که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند لازم است در برابر عناصری که در خون و سایر مواد بیمارستانی وجود دارد مقاوت داشته باشد و با آنها وارد واکنش شیمیایی نشود.

مناسب ترین لوله های به کار رفته 

مناسب ترین لوله ها که در صنایع پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند را می توان لوله های استیل ضد زنگ یا استیل استنلس معرفی کرد.کاربرد لوله های حوزه پزشکی

این لوله ها کاملاً منطبق با استانداردهای بهداشتی و پزشکی هستند و در مقابل زنگ زدگی و فرسودگی مقاومند. نه تنها در صنعت پزشکی بلکه در صنایع داروسازی و تهیه مواد غذایی نیز به وفور از لوله های استیل استنلس استفاده می شود.

البته نباید فراموش کرد که در تهیه لوله های مورد استفاده در صنعت پزشکی نباید کیفیت را فدای قیمت انواع لوله ها کرد بلکه حساسیت های این صنعت حکم می کند که موارد مالی در آخرین اولویت ها قرار بگیرد.

استفاده از لوله های پروپیلن در صنایع پزشکی

نوع دیگری از لوله های صنعتی که در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد لوله های پروپیلن است. این لوله ها در آزمایشگاه ها و به عنوان لوله کشت کاربرد دارد همچنین از نوع شفاف لوله های پروپیلن می توان برای نگهداری خون استفاده کرد.

قیمت انواع لوله به کار رفته در  صنایع پزشکی

لوله های به کار رفته در صنایع پزشکی دارای خواص ویژه ای هستند. فرآیند تولید این لوله ها نیز کمی پیچیده تر است و در آن از روکش های مخصوص مانند روکش گالوانیزه و استیل استفاده می شود تا بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد. لذا به همین دلایل قیمت انواع لوله به کار رفته در صنایع پزشکی بالاتر از بسیاری از صنایع دیگر است.

آسیا استیل تامین کننده انواع لوله های مورد استفاده در صنایع پزشکی

گروه صنعتی آسیا استیل نامی درخشان در تامین تاسیسات صنعتی است که محصولات آن در  صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

آسیا استیل در سال های فعالیت خود موفق به تولید انواع لوله های صنعتی مورد استفاده در صنایع پزشکی از جمله لوله استیل ضد زنگ با کیفیت بالا و منطبق با استانداردهای جهانی شده است. هم اکنون گستره وسیعی از لوله هایی که در صنایع پزشکی و دارویی کشور مورد استفاده قرار گرفته از محصولاتی است که توسط آسیا استیل تولید یا عرضه شده اند.

شما نیز می توانید با مراجعه به لیست محصولات آسیا استیل انواع ابزار و تاسیسات صنعتی را مشاهده و با خرید این محصولات در سریع ترین زمان ممکن آن ها را دریافت کنید. قیمت انواع لوله و تاسیسات صنعتی در شرکت آسیا استیل مطابق با نرخ مصوب به فروش می رسد.

از این لحاظ شما می توانید با اطمینان کامل از کیفیت و قیمت خرید انواع لوله، اقدام به تهیه محصولات مورد نیاز خود از گروه صنعتی آسیا استیل نمایید.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *