بحران تامین سوخت نیروگاه ها

بحران تامین سوخت نیروگاه ها

صحبت های مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند وزارت نیرو در خصوص بحران تامین سوخت نیروگاه ها

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند وزارت نیرو با اشاره به تجربه زمستان سال گذشته گفت : در صورت تامین نشدن سوخت برای نیروگاه ها زمستان امسال برای تامین برق دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد و باید تمهیدات مورد نظر را از همین حالا در نظر گرفت .

میثم جعفر زاده در ادامه صحبت های خود افزود : در حال حاضر شاهد چشمگیر ذخایر سوخت مایع نیروگاه ها نسبت به سال گذشته هستیم که حاصل مصرف بی رویه سوخت توسط مشتریان عمومی جامعست که خود یکی از عوامل مواجه شدن بحران تامین سوخت نیروگاه ها می شود سوخت کافی به نیروگاه ها تعلق نگیرد ؛ وی در ادامه خاطر نشان کرد که محدودیت انتقال برق از جنوب به شمال بسیار حائز اهمیت است .

افزایش فعالیت های نیروگاه ها از نیمه فروردین تا به امروز سبب شده تا تمامی این واحد ها زودتر از زمان خود نیازمند تعمیرات باشند . با توجه به عدم اطمینانی که در زمینه پیش بینی هواشناسی وجود دارد نمیتوان دلبسته تامین کمبودها از سمت نیروگاه های برق آبی بود .

میثم جعفر زاده در پایان گفت : اولویت بندی رویکردهای  جدید وزارت نفت بر پایه تامین سوخت نیروگاه ها جهت تضمین پایداری شبکه برق و جلوگیری از بحران تامین سوخت نیروگاه ها می باشد .

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *