انتخاب انواع لوله

چگونه در انتخاب انواع لوله حرفه ای عمل کنیم؟

به هنگام خرید انواع لوله در درجه اول به روش تولید لوله توجه کنید، چرا که جنس و دمای سیالی که درون لوله جریان می یابد با ماده سازنده آن رابطه مستقیمی دارد. در زمان های گذشته انسان ها از بدنه و ساقه گیاهان به عنوان لوله برای انتقال سیالی چون آب استفاده می کردند؛ اما رفته رفته و با گذشت زمان با سیالات ارزشمند تری چون نفت و گاز آشنا، و نیازمند انتقال سریع و ایمن این منابع برای ساخت محصولات خود شدند؛ در نتیجه انقلاب عظیمی در خواسته های افرادی که پس از زندگی یکجانشینی تنها دغدغشان انتقال آب در بستری ایمن و مطئن بود رخ داد تا ما شاهد حضور انواع مختلفی از لوله ها در بازار فعلی باشیم.

پیش از خرید بهتر است به قیمت روز کالای مورد نظر در بازار آهن اشراف پیدا کنید . قیمت مقاطع فولادی چون لوله در بازار آهن روزانه دچار تغییر بسیاری می شود ؛ به همین دلیل ممکن است قیمت کالای فولادی مورد نظر شما در طول روز یکسان نباشد . گروه صنعتی آسیا استیل به عنوان تولید کننده و تامین کننده انواع لوله استیل 304، لوله دکوراتیو، فلنج و اتصالات و همچنین با فعالیتی بیش از دو دهه در زمینه صنایع غذایی ، نفت ، گاز و پتروشیمی در اسرع وقت قیمت روز بازار را در اختیار شما قرار می دهد.

نکات خرید انواع لوله

با توجه به حوزه ای که در آن فعالیت می کنید، در درجه اول باید نوع لوله متناسب با حوزه کاری خود را انتخاب کنید.

چرا که هرکدام از انواع لوله های موجود در بازار آهن کاربرد خاص خود را دارند. سپس برای آنکه هزینه گزافی بیش از نیازتان پرداخت نکنید باید سایز، ضخامت و مقدار لوله مورد نیازتان را انتخاب کنید. برخی از انواع لوله به علت ضخامت بالا، وزن زیادی  دارند که می تواند باعث اختلاف قیمت فاحشی بشود.

البته شایان ذکر است که وزن تنها عامل اختلاف قیمت نیست بلکه نوع آلیاژهای به کار رفته، تفاوت در روش تولید و رعایت استانداردهای لازم باعث ایجاد رنج گسترده ای در بازار لوله به خصوص لوله فولادی می شود.

همچنین مقدار آلیاژهای (( نیکل، کروم، کربن و …..)) استفاده شده به هنگام تولید انواع لوله که ارتباط مستقیمی با مقاومت و خودگی دارد این رنج را گسترده تر می کند. ((کربن و آهن را به عنوان دو عنصر اصلی و تایین کننده به خاطر داشته باشید )).

عوامل تاثیر گذار بر انواع لوله

انواع لوله

 

سایز

ضخامت

آلیاژ

روش تولید

کیفیت

خواص منحصر به فرد فولاد سبب مصرف بالای آن در ساخت انواع لوله (( فلزی و غیر فلزی ، آهنی و غیر آهنی )) می شود.

لوله های فولادی در بخش تولید به دو بخش درز دار و بدون درز  تقسیم می شوند که تاثیر به سزایی در خواص مکانیکی این دو گروه دارد.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *