بی نیازی از واردات کاتالیست

1400 سال بی نیازی از واردات کاتالیست

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از راه اندازی طرح به روزرسانی و افزایش ظرفیت تولید واحد ««پارازایلین» زنجیره محصولات آروماتیکی ایران در سال 1400 خبر داد و اعلام کرد: پروژه شیرین سازی نفت پتروشیمی بوعلی هم به زودی به بهره برداری می رسد . محمد احمد زاده در ادامه تصریح رویداد های تخصصی برای حمایت از ساخت داخلی در صنعت پتروشیمی با بیان اینکه 60 درصد محصولات این شرکت صادراتی بوده و سالانه حدود یک میلیارد دلار به بازار جهانی صادر می شود گفت: پروژه شیرین سازی نفت خوراکی این شرکت کاملا ایرانی بوده و در زمینه طراحی، ساخت، نصب و تامین کالا در حال پشت سر گذاشتن آخرین مراحل احداث می باشد.

وی با بیان اینکه ساخت واحد جدید پارازایلین پتروشیمی بوعلی هم توسط پیمانکاران و سازندگان ایرانی آغاز شده و به زودی بزرگترین برج صنایع پتروشیمی خاورمیانه در بوعلی سینا نصب می‎شود، اظهار کرد: به زودی شاهد قرار گرفتن پروژه نفت پتروشیمی در مدار بهره برداری خواهیم بود؛ وی اظهار امیدواری کرد که پروژه عظیم به‌روز رسانی واحد پارازایلین نیز در سال 1400 راه اندازی خواهد شد. مدیر عامل پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به بومی سازی و داخلی‌سازی انواع کاتالیست های مصرفی مورد نیاز این زنجیره آروماتیک تاکید کرد: هم اکنون با خود باوری سازندگان و شرکت های دانش بنیان ایرانی زمینه طراحی و ساخت انواع کالاهای مصرفی صنایع پتروشیمی در داخل ایران فراهم شده است.

ایران بی نیاز از واردات کاتالیست های اوره و آمونیاک

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام نیز از واگذاری ساخت آخرین کاتالیست مصرفی محصولات زنجیره اوره و آمونیاک به شرکت های دانش بنیان داخلی خبر داد و اعلام کرد: به زودی ایران از واردات تمامی کاتالیست های محصولات اوره و آمونیاک بی نیاز خواهد شد. علیرضا جوانمردی با اشاره به امضا قرار داد طراحی و ساخت کاتالیست مصرفی واحدهای آمونیاک با شرکت های داخلی گفت: برای تولید محصولات اوره و آمونیاک هشت کاتالیست مورد استفاده قرار میگیرد که تاکنون قادر به بومی سازی هفت کاتالیست شده ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام با اشاره به تفاهم نامه ساخت آخرین کاتالیست مصرفی واحدهای اوره و آمونیاک اظهار امیدواری کرد که به زودی ایران به جمع دارندگان دانش فنی تولید کاتالیست «سنتز آمونیاک» بپیوندد وی در ادامه تصریح کرد: با ساخت این کاتالیست مجموعه کاتالیست‌ های مصرفی زنجیره اوره و آمونیاک بومی سازی و از واردات کاتالیست های مصرفی این زنجیره بی نیاز خواهیم شد. 

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *