کاربرد و قیمت لوله درزدار

کاربرد لوله های درزدار

همه چیز درباره لوله های درزدار و کاربرد و قیمت آنها

دسته بندی های مختلفی برای انواع لوله های به کار رفته در صنعت وجود دارد. اما اصلی ترین این دسته بندی ها لوله های درزدار و بدون درز است. آنچه لوله های درزدار را از بدون درز متمایز می کند، مواردی همچون قیمت لوله درزدار، اندازه های آن، نحوه تولید و ویژگی های این دو نوع لوله است.

در این مطلب از سری مطالب وبسایت آسیا استیل و در ادامه معرفی تاسیسات صنعتی به بررسی لوله های درزدار و کاربرد آنها در صنعت خواهیم پرداخت.

این مطلب می تواند برای افراد مختلف فعال در صنایع گوناگون همچون پتروشیمی، صنایع غذایی، کشاورزی، آبیاری، مهندسان مکانیک، پژوهشگران حوزه های مهندسی و غیره مفید باشد.

لوله درزدار چیست؟

لوله های درزدار لوله هایی هستند با طول و اندازه مشخص که به کمک جوشکاری به یکدیگر متصل شده اند و به همین دلیل به آنها لوله های جوشی نیز می گویند.

لوله های بدون درز و مانیسمان لوله های ایمن تر و با کیفیت تری نسبت به لوله های درزدار هستند زیرا در لوله های درزدار محل اتصال ممکن است فرسوده و خورده شود. بنابراین در صنایعی مانند پتروشیمی و انتقال سوخت ترجیح به استفاده از لوله های بدون درز و مانیسمان است.

در مراحل ساخت لوله جوشی از ورق های فولادی و طی فرآیندی تحت عنوان نورد لوله فولادی استفاده می شود. نوع و ضخامت ورق های فولادی تعیین کننده انواع لوله های درزدار است.

قیمت لوله درزدار

قیمت لوله درزدار

با توجه به تفاوت در کیفیت و مراحل تولید لوله درزدار و بدون درز، طبیعی است که قیمت لوله درزدار پایین تر باشد. البته این نکته نیز قابل ذکر است که قیمت لوله درزدار بستگی به آلیاژ و جنس آنها دارد.

برای مثال لوله بدون درز گالوانیزه یا استیل ضد زنگ از لوله های فولادی گرانتر بوده و موارد استفاده از آن ها نیز متفاوت است.

کاربرد لوله درزدار

لوله درزدار کاربردهای مختلفی دارد و می تواند در صنایع متعددی مورد استفاده قرار بگیرد اما تحمل کم آنها در برابر فشار و مقاومت پایین استفاده از این لوله ها را با محدودیت هایی مواجه کرده است. اما با این وجود قیمت لوله درزدار موجب شده است که بسیاری از صنعتگران استفاده از آن را ترجیح دهند. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که می توان از لوله های درزدار استفاده کرد.

  • استفاده از لوله درزدار در خطوط انتقال آب

بخصوص زمانی که انتقال آب در مباحث کشاورزی و آبیاری مطرح است لوله های درزدار می توانند انتخاب خوبی باشند. در مورد تاسیسات و ساختمان های مسکونی نیز با رعایت عایق بندی اصولی می توان از لوله های درزدار استفاده کرد اما لوله های بدون درز انتخاب مناسب تری است.

  • کاربرد لوله درزدار در امور گازرسانی ساختمان

لوله های درزدار در انتقال گاز در ساختمان ها هم استفاده می شود، که درچنین مواردی از این لوله ها نیز باید طبق اصول فنی و ایمنی به همراه عایق بندی استفاده شود اما بهتر است در این موارد لوله های بدون درز را جایگزین کنیم.

کاربرد لوله درزدار

  • داربست فلزی

لوله هایی که در داربست ها مشاهده می کنید از نوع لوله های درزدار هستند، این لوله ها به راحتی به هم متصل و از هم جدا می شوند و برای مواردی که خوردگی یا زنگ زدگی چندان اهمیتی ندارد می تواند مناسب باشد.

  • موتورخانه

حتما بارها به تاسیسات داخل موتورخانه ها سر زده اید،یکی از موارد رایج استفاده از لوله های درزدار موتورخانه منازل مسکونی و ساختمان های اداری است.

آسیا استیل تامین کننده انواع تاسیسات صنعتی

هر چند قیمت لوله درزدار نسبتاً پایینتر است اما هر صنعتگری ترجیح می دهد که کمتر شاهد فرسودگی لوله ها باشد و هزینه تعمیر و نگهداری خود را تا جای ممکن کاهش دهد. به همین دلیل است که می توان گفت فرآیند ساخت و متریال تولید انواع تاسیسات از جمله لوله های درزدار از اهمیت بالایی برخوردار است.گروه صنعتی آسیا استیل با سال ها تجربه حرفه ای اکنون به عنوان یکی از برجسته ترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان لوله های بدون درز در ایران شناخته می شود.چنانچه تمایل به خرید انواع لوله های بدون درز در ابعاد مختلف و در بالاترین سطح کیفی را دارید می توانید با اطمینان خاطر از کیفیت لوله های ساخته شده در آسیا استیل درخواست خرید آن را به همکاران ما اعلام و در سریعترین زمان لوله های بدون درز را تحویل بگیرید. قیمت لوله درزدار در آسیا استیل مطابق با نرخ مصوب است.

مهمترین تبلیغ ما رضایت مشتریان آسیا استیل است که سالهاست تامین نیاز های خود را، منجمله خرید فلنج و حتی قیمت لوله گالوانیزه و …. را به عهده گروه تخصصی و مجرب آسیا استیل سپرده اند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *