مش سیم، طریقه ساخت و کاربردهای آن

مش سیم چیست؟

مش سیم صنعتی (که به آن پارچه سیمی نیز گفته می شود) پارچه فلزی بافته شده ای است که در درجات مختلف درشتی ، وزن و روزنه ایجاد می شود. این مش ها را می توان در اشکال مختلف بافت . متفاوت بودن الگوی بافت بدین معناست که می توانیم طراحی ، مقاومت ، چگالی و استحکام مش فلزی را تغییر دهیم .

مش سیم

طریقه ساختن مش سیم

برای تهیه مش سیم از دستگاه ها و ابزار دقیق استفاده می شود بدین گونه که سیم های فلزی بر روی دستگاههای بافندگی صنعتی به مشخصات دقیق بافته می شوند و شکافهای مربع یا مستطیل را بین سیم ها می گذارند. مش سیم قفلی با بافتن فلز بر روی دستگاه های بافندگی اتوماتیک به سبک زیر و رو ایجاد می شود تا تعداد سیمهای مش ساخته شده را به طور دقیق کنترل کند. این روش از نزدیک تنظیم شده ، هم در ساختار روزنه ها و هم در ضخامت توری سازگاری دارد.

کاربرد مش سیم

در مش سیم ها با تغییر قطر سیم ، فلز و روزنه می توان طیف وسیعی از مشخصات را بدست آورد. مشخصات از مرغوب ترین پارچه تا صفحات سنگین و محکم متغیر است و این قابلیت انعطاف پذیری به این معنی است که می توان از پارچه فلزی بافته شده برای طیف گسترده ای از کاربردها استفاده کرد. همچنین  موارد استفاده بسیاری در محیط داخلی ، سیم های قفل شده معمولاً برای انبوهی از فرآیندهای فیلتراسیون صنعتی ، غربال کردن ، محافظت ، غربالگری ، مرتب سازی و جداسازی استفاده می شود.

این پارچه فلزی بافته شده یک ماده فوق العاده انعطاف پذیر و قابل انعطاف است و می تواند متناسب با نیازهای دقیق و لبه دار متناسب با هر سازه ای باشد. بادوام است و در دمای بالا و فشار عملکرد خوبی دارد. پارچه های فلزی بافته شده به طور گسترده ای در صنعت نفت و گاز بعلاوه داروسازی ، بازیافت ، خودرو و وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

مش سیم فلزی قفسه ای را به صورت های مختلف تولید می کنند که میتوان به انواع رولی و نواری اشاره کرد .

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *