متوفایان صنعت نفت

حمایت های در نظر گرفته شده برای خانواده های متوفایان صنعت نفت

پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت در باب حمایت های در نظر گرفته شده برای خانواده های متوفایان صنعت نفت اعلام کرد : کارکنان رسمی صنعت نفت در صورتی که بر اثر حوادث ناشی از کار فوت شوند خانواده آنها از چتر حمایتی مناسبی از سمت صنعت نفت برخوردار خواهند شد .

حمایت های در نظر گرفته شده برای خانواده های متوفایان صنعت نفت شامل چه گزینه هایی است :

1) بیمه عمر ( تامین آتیه )

2) مستمری ماهیانه صندوق بازنشستگان صنعت نفت

کارکنان غیر رسمی شامل این 2 مورد نمی باشند چرا که در باب کارکنان غیر رسمی صنعت نفت با خلاهای بسیاری در حال حاظر مواجه شده است .

مهدی علی مددی در ادامه تصریح کرد : شرایط ناخوشایند کارکنان غیر رسمی در حالیست که آنها در نقاط حساسی چون نقاط عملیاتی از جمله نقاط حفاری ، سکوهای دریایی و …. در حال خدمت هستند ؛ اما کمترین میزان دریافتی را دارند و در صورت وقوع حادثه ای برای این افراد به دلیل ضعف در سیستم بیمه تعریف شده امکان بهره مندی از مزایای شرکتی را نخواهند داشت .

مهدی علی مددی ( سرپرست توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ) رسالت وزارت نفت را بر حمایت از کارکنان این بخش دانست به همین سبب پیشنهاد پرداخت مبلغی به عنوان کمک هزینه معیشتی در راستای حمایت های در نظر گرفته شده برای خانواده های متوفایان صنعت نفت را به وزیر نفت داد و پیشنهاد وی از سمت وزیر نفت ( جواد اوجی ) مورد قبول واقع شد .

به رغم استقرار ، تاکیید و رعایت تمامی نکات ایمنی بسیار و با وجود رعایت حداکثری  ، صنعت نفت با فرآیند های پیچیده ای عجین شده است که متاسفانه در برخی موارد حوادث و سوانح غیر قابل پیش بینی رخ می دهند ( از سال 1395 تاکنون 10 نفر از کارکنان غیر رسمی صنعت نفت در جریان حوادث شغلی جان خود را از دست دادند .

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *