عمر مفید لوله گالوانیزه

عمر مفید لوله گالوانیزه

عمر مفید لوله گالوانیزه به موارد گوناگونی بستگی دارد که به طور اختصار به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد . کاربرد هر نوع ماده و ابزاری در تولیدات صنعتی باید صرفه ی اقتصادی داشته باشد و صرفه اقتصادی را قیمت، مقاومت و دوام مواد تعیین می کند .

لوله گالوانیزه به دلیل این که بر روی فلز پایه یعنی فولاد یا استیل یک لایه از فلز عنصر روی قرار می گیرد ، در برابر عوامل محیطی از مقاومت بالایی برخوردارند و هم چنین ارزش مالی آنان در بازار نیز به گونه ای است که استفاده از آنها در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان به صرفه می باشد . دوام و میزان عمر لوله گالوانیزه نیز نقطه قوت دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد .

میانگین عمر لوله گالوانیزه

به طور میانگین مدت زمانی که لوله گالوانیزه می‌ توانند در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت و اکسیژن هوا دوام آورده و دچار زنگ زدگی ، خوردگی و پوسیدگی نشوند ، حدودا ۵۰ سال پیشبینی می شود ، اما عمری که به طور کلی برای آنها می توان در نظر گیرند حدود ۲۰ تا ۳۰ سال است .

عمر لوله گالوانیزه

البته لوله گالوانیزه در مقایسه با لوله فولادی که عمری حدود 2 تا 11 سال با پوششی رنگی می تواند داشته باشد، برابر با 20 تا 30 سال عمر می کند که این مدت زمان بسیار ارزشمند است .

روش و ساختار تولید لوله های گالوانیزه ، مواد تشکیل دهنده مورد استفاده در فرآیند تولید لوله ها و همچنین محیط و کاربرد آن نیز می تواند در تعیین میزان عمر مفید آن تعیین کننده باشند و نمی توان یک زمان مشخص را برای عمر مفید لوله گالوانیزه در موارد مختلف استفاده تعیین نمود . برای نمونه وقتی لوله های گالوانیزه در یک محیط آزاد و در معرض رطوبت بسیار زیاد در مناطق پر بارش و مرطوب قرار گیرد ، قطعا عمر مفید آن کمتر خواهد شد .

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *