لوله استیل

عمر لوله استیل

طول عمر لوله استیل

لوله استیل یکی از پرکاربرد ترین و مهمترین وسیله در صنعت است. لوله های استیل به طور گسترده ای در نفت ، صنایع شیمیایی ، صنایع پزشکی ، مواد غذایی ، صنایع سبک ، ماشین آلات و ابزار و سایر خطوط انتقال صنعتی و اجزای مکانیکی و غیره استفاده می شود .

وقتی به لوله های استیل فکر می کنید ، اولین موردی که به احتمال زیاد به ذهن شما خطور می کند ، ضد زنگ بودن آن است ، یکی از پرکاربردترین مواد در مورد سیستم های لوله سازی. از آنجا که آنها دارای یک سطح صیقلی هستند . لوله های استیل به دلیل محتوای کروم در استیل ، مقاومت و دوام چشمگیری را ایجاد می کنند .

عمر لوله استیل

مزایای لوله استیل:

مزیت اصلی، بالا بودن طول عمر لوله استیل در مقایسه با انواع دیگر لوله ها مانند فولادی و فلزی است.

به همین دلیل است که شما به طور معمول در بسیاری از آشپزخانه های تجاری و خانگی ، لوله کشی فولاد ضد زنگ پیدا می کنید . بسته به نوع کاربرد و نحوه نگهداری ، لوله کشی از جنس استنلس استیل می تواند حدود 50 سال طول بکشد .

طول عمر لوله استیل بسیار بالا بوده که دلیل آن را می توان به داشتن مقاومت بالا در برابر دمای شدید نیز نسبت داد . این بدان معنی است که آنها به تعمیر و نگهداری خیلی مداوم نیاز ندارند .

از آنجا که استیل دارای سطح صیقلی است ، به این معنی است که مایع را جذب نمی کند ، تولید انواع باکتریها را بسیار دشوار می کند . این امر همچنین باعث می شود که لوله استیل از تعمیر و نگهداری بسیار کمی برخوردار باشد زیرا از خوردگی آن جلوگیری می کند . همین امر باعث افزایش عمر این لوله ها می شود .

 

آنها در برابر خوردگی مقاوم هستند .

هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع مواد لوله کشی ، آسیب به آب ، زنگ زدگی و سایر تهدیدات ناشی از خوردگی عوامل جدی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند . مواد مهمی که در فولاد ضد زنگ یافت می شود شامل نیکل ، منگنز ، آهن ، کربن و سیلیکون است . این مواد هستند که مقاومت قابل توجهی در برابر خوردگی و سطح بالای گرما به فولاد ضد زنگ می دهند.

گرچه مهمترین ماده موجود در آن کروم است . از آنجا که استیل یک لایه اکسید کروم تولید می کند ، در برابر زنگ زدگی و آسیب به آب بسیار مقاوم است . مقدار لایه اکسید کروم در یک لوله از جنس استنلس استیل مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و سایر تهدیدات خوردگی را تعیین می کند .

آنها سازگار با محیط زیست هستند .

لوله استیل به دلیل ساختار تشکیل دهنده آن در هر شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم بوده و عمر طولانی دارند .

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *