شیر فشار شکن استیل

شیر فشار شکن استیل یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین شیرآلات صنعتی است که به صورت اتوماتیک فشار زیاد ورودی را به فشار کم و ثابت تبدیل می‌کند. چنانچه در شبکه بعد از شیر فشار شکن استیل ، مصرف آب وجود نداشته باشد، به منظور جلوگیری از انباشته شدن فشار استاتیک، شیر فشار شکن استیل به طور اتوماتیک جریان را قطع می‌کند. سهولت بهره‌برداری، حذف هزینه‌های ناشی از ساخت مخازن فشار شکن، کاهش فشارهای ناخواسته در شبکه و خطوط انتقال از دیگر مزایای این دسته از شیرآلات صنعتی به شمار می‌آید.

عملکرد شیر فشار شکن استیل به گونه‌ای است که مدار فرمان این شیر، پایلوت مخصوص فشار شکن وجود دارد که با توجه به تنظیم اولیه و تاثیر گرفتن از فشار پایین دست، مقدار باز شدن شیر اصلی را تغییر و تنظیم می‌نماید و با این عمل، باعث ثابت ماندن فشار در پایین دست می‌شود.

شیر فشار شکن استیل را می‌توان به صورت کلی به دو دسته زیر تقسیم نمود:

  • شیرهای تقلیل فشار با عملکرد مستقیم (Direct Acting Pressure Reducing Valve)
  • شیرهای تقلیل فشار از نوع پایلوت دار (Pilot Operated valve)

مزایای شیر فشار شکن استیل :

  • خروجی مستقل از تغییرات فشار بالا دستی
  • کنترل فشار مستقل از تغییرات فشار ورودی
  • حساسیت بالای شیر

در ادامه به بررسی هر یک از انواع شیرهای فشار شکن می‌پردازیم:

شیر تقلیل فشار با عمل

شیر فشار شکن استیل ، ساده ترین نوع آن هستند. نحوه کار بدین صورت است که فشار بخار خروجی از شیر (فشار کاسته شده) بر قسمت زیرین دیافراگم اعمال نیرو می‌کندو در مقابل، فنر نیروی رو به پایینی را در خلاف جهت اعمال می‌نماید. نیروی حاصل به شیر، تعیین کننده موقعیت دقیق شیر اصلی و به تبع آن، باعث کاهش فشار خواهد شد. قدرت فنر به وسیله پیچ روی فشار شکن قابل تنظیم می‌باشد. به همین دلیل، می‌توان میزان تقلیل فشار دلخواه را با استفاده از آن و فشارسنج‌های نصب شده در خط بخار به دست آورد.

شیر تقلیل فشار از نوع پایلوت دار

این دسته از شیر فشار شکن استیل در مواردی که کنترل دقیق فشار و یا میزان گذر بخار زیاد، مورد نیاز است، استفاده می‌شوند. ساختار اصلی این دسته شیرآلات فشار شکن شامل فنر تنظیم، دیافراگم کمکی، شیر هدایت‌گر، شیر اصلی و دیافراگم اصلی است.

شیر فشار شکن در متریال‌های متنوعی همچون فولادی، استیل، برنجی و چدنی تولید و به بازار عرضه می‌گردد. شیر فشار شکن استیل یکی از انواع پرکاربرد شیر فشار شکن می‌باشد. به منظور انتخاب شیر فشار شکن مناسب بایستی به فاکتورهایی از قبیل میزان فشار سیال موردنظر، اخلاف فشار ورودی و خروجی، میزان جریان عبوری از شیر، دمای محیط و سیال، نوع سیال و … توجه نمود. شیر فشار شکن‌های استیل از انواع متنوعی برخوردار است که مطابق با استانداردهای بین‌المللی تهیه و تولید می‌گردند. گروه صنعتی آسیا استیل با در نظر گرفتن حقوق مصرف‌کنندگان، انواع شیرآلات استیل را بالاترین کیفیت و در برندهای معتبر، تهیه و به بازار عرضه می‌نماید. به منظور مشاوره، سفارش و خرید انواع شیرآلات با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، به صورت مستقیم و بدون واسطه با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.