شیر فشارشکن چدنی

شیر فشارشکن چدنی یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین شیرآلات صنعتی است که به صورت اتوماتیک فشار زیاد ورودی را به فشار کم و ثابت تبدیل می‌کند . چنانچه در شبکه بعد از شیر فشارشکن چدنی ، مصرف آب وجود نداشته باشد ، به منظور جلوگیری از انباشته شدن فشار استاتیک ، شیر فشار شکن به طور اتوماتیک جریان را قطع می‌کند . سهولت بهره‌برداری ، حذف هزینه‌های ناشی از ساخت مخازن فشار شکن ، کاهش فشارهای ناخواسته در شبکه و خطوط انتقال از دیگر مزایای این دسته از شیرآلات صنعتی به شمار می‌آید .

عملکرد شیر فشار شکن به گونه‌ای است که مدار فرمان این شیر ، پایلوت مخصوص فشار شکن وجود دارد که با توجه به تنظیم اولیه و تاثیر گرفتن از فشار پایین دست ، مقدار باز شدن شیر اصلی را تغییر و تنظیم می‌نماید و با این عمل ، باعث ثابت ماندن فشار در پایین دست می‌شود .

شیر فشارشکن چدنی را می‌توان به صورت کلی به دو دسته زیر تقسیم نمود :

  • شیرهای تقلیل فشار با عملکرد مستقیم (Direct Acting Pressure Reducing Valve)
  • شیرهای تقلیل فشار از نوع پایلوت دار (Pilot Operated valve)

مزایای شیر فشارشکن چدنی :

  • خروجی مستقل از تغییرات فشار بالا دستی
  • کنترل فشار مستقل از تغییرات فشار ورودی
  • حساسیت بالای شیر

در ادامه به بررسی هر یک از انواع شیر فشارشکن چدنی می‌پردازیم :

شیر تقلیل فشار با عملکرد مستقیم

این نوع از شیرهای فشار شکن ، ساده ترین نوع آن هستند . نحوه کار بدین صورت است که فشار بخار خروجی از شیر (فشار کاسته شده) بر قسمت زیرین دیافراگم اعمال نیرو می‌کندو در مقابل ، فنر نیروی رو به پایینی را در خلاف جهت اعمال می‌نماید . نیروی حاصل به شیر ، تعیین کننده موقعیت دقیق شیر اصلی و به تبع آن ، باعث کاهش فشار خواهد شد . قدرت فنر به وسیله پیچ روی فشار شکن قابل تنظیم می‌باشد . به همین دلیل ، می‌توان میزان تقلیل فشار دلخواه را با استفاده از آن و فشارسنج‌های نصب شده در خط بخار به دست آورد .

شیر تقلیل فشار از نوع پایلوت دار

این دسته از شیرهای فشار شکن در مواردی که کنترل دقیق فشار و یا میزان گذر بخار زیاد ، مورد نیاز است ، استفاده می‌شوند . ساختار اصلی این دسته شیرآلات فشار شکن شامل فنر تنظیم ، دیافراگم کمکی ، شیر هدایت‌گر ، شیر اصلی و دیافراگم اصلی است .

شیر فشار شکن در متریال‌های متنوعی همچون فولادی ، استیل ، برنجی و چدنی تولید و به بازار عرضه می‌گردد . شیر فشارشکن چدنی یکی از انواع پرکاربرد شیر فشار شکن می‌باشد . به منظور انتخاب شیر فشار شکن مناسب بایستی به فاکتورهایی از قبیل میزان فشار سیال موردنظر، اخلاف فشار ورودی و خروجی، میزان جریان عبوری از شیر ، دمای محیط و سیال، نوع سیال و … توجه نمود . شیر فشار شکن‌های چدنی از انواع متنوعی برخوردار است که مطابق با استانداردهای بین‌المللی تهیه و تولید می‌گردند . گروه صنعتی آسیا استیل با در نظر گرفتن حقوق مصرف‌کنندگان ، انواع شیرآلات چدنی را بالاترین کیفیت و در برندهای معتبر ، تهیه و به بازار عرضه می‌نماید . به منظور مشاوره، سفارش و خرید انواع شیرآلات با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ، به صورت مستقیم و بدون واسطه با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید .