فولاد هرمزگان

رکورد شکنی بی سابقه فولاد هرمزگان

آسیا استیل گزارش می کند: به گفته مدیرعامل فولاد هرمزگان سال گذشته برای این شرکت سال ثبت رکوردهای بی سابقه بوده و از شهریور تا بهمن پنج رکورد شکنی متوالی را پی در پی به ثبت رسانده است. فولاد هرمزگان در آخرین رکورد تولید ماهیانه خود در بهمن ماه، به تولید 142 هزار و 273 تن تختال دست پیدا کرد. 

فرزاد ارزانی (مدیرعامل فولاد هرمزگان) از تولید شش هزار و 441 تن تختال در 29 اسفند 1399 به عنوان سومین دستاورد روزانه فولاد سازی در سال گذشته خبر داد. وی در ادامه افزود: فولاد هرمزگان از مرز یک و نیم میلیونی خود در تولید تختال عبور کرده و با تولید یک میلیون و 520 هزار تن تختال، حماسه تازه ای در حوزه تولید محصولات خود آفریده است.

این مدیر صنعتی درباره تختال به عنوان محصول اصلی فولاد هرمزگان اظهار داشت : فولاد هرمزگان با رد کردن مرز یک میلیون و 520 هزار تن تختال توانست ظرفیت اسمی خود را نسبت به سال 98، 4 درصد ارتقا دهد. 

مدیر عامل فولاد هرمزگان تصریح کرد:

مسائلی مانند کمبود گاز، برق و توقف اضطراری کمپرسور واحد اکسیژن باعث افت تولید در مجموعه شد و اگر مسائلی نظیر کمبود انرژی و مشکلات آن نبود، رکورد تولید یک ملیون و 570 هزار تن تولید را به ثبت میرساندیم؛ همچنین یاد آور شد که: برنامه ریزی های انجام شده برای سال 1400 بر پیشرفت و تکمیل پروژه های آغاز شده در سال پیشین تاکید دارد و امیدواریم که این پروژه ها تا نیمه سال جاری به بهره برداری برسد. به گفته وی: دست اندر کاران فولاد هرمزگان درصدد تولید یک میلون و 650 هزار تن فولاد در سال 1400 برای تحقق افزایش تولید 9 درصدی نسبت به سال 99 هستند.

وی همچنین با تشریح دستاوردهای فولاد هرمزگان در بخش احیا مستقیم توضیح داد: فولاد هرمزگان در سال 98 در بخش احیا مستقیم به تولید یک ملیون و 524 هزار تن آهن اسفنجی دست یافت و در سال 99 با وجود توقف 22 روزه در واحد احیا مستقیم، توانست از ظرفیت اسمی خود عبور و افزایش 8 درصدی تولید در این واحد را محقق سازد. 

مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به سه رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی گفت: آخرین رکورد روزانه در این واحد متعلق به 24 بهمن 1399 با تولید 5 هزار و 837 تن آهن اسفنجی است ؛ که امیدواریم در سال 1400 تولید سالیانه این واحد به بیش از یک میلیون 720 هزار تن آهن اسفنجی برسد. 

فولاد هرمزگان

به گفته مدیرعامل فولاد هرمزگان : تختال این شرکت با کیفیت 98.75 درصد، از مرغوب ترین تختال های تولیدی کشور حساب می شود که توان رقابل با برند های جهانی را دارد.

فولاد هرمزگان در اسفند سال گذشته توانست فروش ماهیانه خود را به بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان برساند و بیش از 850 هزار تن تختال را به بازارهای داخلی وارد کند . این شرکت در سال گذشته توانست از نظر درآمد به فروش 7 هزار و 500 میلیارد تومانی دست پیدا کند که با رشد 159 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبلش همراه بود. 

مدیر عامل فولاد هرمزگان با اعلام افزایش 81 درصدی درآمد صادرات اعلام کرد: سال 99 حدود 13 هزار و 340 میلیارد تومان درآمد توسط این واحد تولیدی کسب شد در حالی که این رقم در سال 98 تنها شش هزار و 115 میلیارد تومان بود. 

در مجموع به گفته مدیر عامل این شرکت در سال 99 شاهد رشد 118 درصدی، چه در بازار داخلی و چه در زمینه صادرات بوده ایم. 820 هزار تن فولاد در بورس کالا عرضه شد؛ که حدود 30 درصد بیش از دستور العمل وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. 

 پیش بینی می شود که سود هر (eps) به حدود 2.5 برسد.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *