انفجار خط لوله

دلیل انفجار منطقه نفتی چشمه خوش چه بود ؟؟!!!

انفجار منطقه نفتی چشمه خوش

جهان بخش راهداری ، رئیس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در رابطه با شایعات به وجود آمده در فضای مجازی پیرامون حادثه اخیر انفجار منطقه نفتی چشمه خوش در حین عملیات توپک رانی در خط لوله 20 اینچ انتقال نفت چشمه خوش به اهواز توضیح داد : شرکت ملی حفاری ایران در عملیات توپک رانی در موقعیت عملیات چشمه خوش نقش نداشته است و تنها بر اساس اعلام نیاز شرکت نفت مناطق مرکزی از ملی حفاری ، نسبت به تامین کمپرسور هوا اقدام کرده است  .

او اظهار داشت : شرکت ملی حفاری ایران به طور کلی در زمینه خدمات فنی و تخصصی مرتبط با حفاری چاه‌های نفت و گاز فعالیت می‌کند.

وی افرود : شرکت ملی حفاری یک بخش تخصصی باعنوان حفاری با هوا دارد که به همین دلیل، شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب از ما درخواست کمپرسور هوا را کرد، ملی حفاری نیز کمپرسورهای مورد نیاز آن شرکت را به همراه متخصصان و کارشناس مربوط، تامین و به منطقه عملیاتی اعزام کرد.

انفجار منطقه نفتی چشمه خوش

راهداری اظهار کرد:  عملیات توپک رانی با برنامه ریزی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب انجام شده است.

بررسی دلایل حادثه

او با تاکید بر این که هم اکنون گروه‌های تخصصی کارشناسی در حال بررسی دلایل بروز حادثه هستند، گفت: نباید هیچ پیش داوری صورت بگیرد تا واحدهای فنی و تخصصی و سایر واحدهای مرتبط که در منطقه حضور دارند، ابعاد حادثه را بررسی و گزارش کنند. قطعا نظرات کارشناسی این گروه به طور شفاف منعکس خواهد شد.

گفتنی است؛ اخیرا در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر این که عملیات توپک رانی یک عملیات تخصصی تحت الارضی است و شرکت ملی حفاری ایران صلاحیت حضور در این کار را نداشته، مطرح شده است که شرکت ملی حفاری نیز نقش خود در عملیات توپک رانی در موقعیت عملیاتی چشمه خوش را تکذیب ‌می‌کند.

حادثه انفجار لانچر در حین عملیات توپک‌رانی در خط لوله ۲۰ اینچ انتقال نفت چشمه‌خوش به اهواز، روز سه شنبه ۱۵ تیرماه رخ داد که متاسفانه در این حادثه، سه تن از کارکنان صنعت نفت کشور جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *