توافق ایران و ترکمنستان بر سر مسئله گاز

توافق ایران و ترکمنستان بر سر مسئله گاز

حواشی توافق ایران و ترکمنستان بر سر مسئله گاز

پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت کشور روز جمعه مورخ 26 شهریور ماه از توافق ایران و ترکمنستان بر سر مسئله گاز خبر داد : سید ابراهیم رئیسی ( رئیس جمهور فعلی ایران ) در دومین روز سفر خود به تاجیکستان پس از دیدار با قربانقلی بردی ( رئیس جمهور ترکمنستان ) روابط دوستانه و برادرانه ایران و ترکمنستان فراتر از یک روابط سیاسی دو همسایه خواند و در ادامه تصریح کرد : روابط دو جانبه  تهران و عشق آباد ظرفیت های خوبی برای تقویت تعاملات فی مابین دارد .

نشست ها و کمیسیون های مشترکی که به علت همکاری های اقتصادی بین ایران و ترکمنستان برگزار می شود محرک موثری  بر گسترش مناسبات بین دو کشور است ؛ این گسترش مناسبات بر تبادل انرژی و افزایش حجم مبادلات و افزایش همکاری بین دو کشور تاثیر به سزایی خواهد گذاشت . (  در نشستی که بین دو رئیس جمهور برگزار شد توافق ایران و ترکمنستان بر سر مسئله گاز رقم خورد )

 رئیس جمهور ترکمنستان نیز از دیدار با سید ابراهیم رئیسی ابراز خرسندی کرد و در باب همکاری بین دو کشور اظهار کرد : تلاش بر این است کمیسیون های بسیاری در جهت همکاری مستمر با ایران برگزار شود .

وی در ادامه صحبت ها بر سر توافق ایران و ترکمنستان بر سر مسئله گاز گفت : نمیتوان نقش قابل توجه ظرفیت های ترانزیتی را در ارتقای سطح تعاملات بین دو کشور نادیده گرفت .

خبر مرتبطی که شاید برایتان جالب باشد : آینده ذخایر جدید میدان گازی پارس جنوبی

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *