کسب و کارهای کوچک

تدبیر دولت برای تامین مالی کسب و کارهای کوچک

به گزارش آسیا استیل: مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید از تشکیل سه هزار صندوق خرد محلی در روستاهای کشور برای تامین مالی کسب و کارهای کوچک خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تعداد صندوق ها در 1400 به رقم 5 هزار خواهد رسید. اصغر نوراله زاده گفت: پس از اتمام مطالعات در زمینه نظام مالی و کسب و کارهای غیر رسمی در سطح بین المللی و داخلی، مدل  بومی صندوق های خرد محلی را در سال 1393 اجرایی کرد.

وی در ادامه برای توضیح صندوق های خرد محلی افزود: این صندوق ها منابع لازم برای کسب و کار را در اختیار و بستر مناسبی برای خط اعتباری بعدی برای صاحبان کسب و کار فراهم می کنند. این صندوق ها یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه کسب و کار در مناطق روستایی با تکیه بر ویژگی های بومی همان منطقه می باشند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی در خصوص تامین مالی کسب و کارهای کوچک تصریح کرد:

در حال حاضر 3 هزار صندوق در سه هزار روستا با مشارکت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی راه اندازی شده و با حضور پلتفورمی که تامین مالی کسب و کارها در آن انجام می شود کار می کنند.

آقای نوراله زاده در ادامه افزود : این صندوق ها بین 20 تا 30 نفر متقاضی دارند که درصد بیشتری از متقاضیان متشکل از خانم هاست چرا که کسب و کار بسیاری از بانوان بومی غیر رسمی است ؛ بانک ها کسب و کارهای غیر رسمی را تحت پوشش قرار نمی دهند. 

وی بیان کرد : هدف ما پنج هزار صندوق در دوره پنج ساله بوده اما به سه هزار صندوق در این دوره دست پیدا کردیم و امیدواریم که مابقی را تا پایان سال 1400 بتوانیم ایجاد کنیم.

200 استارتاپ

مدیرعامل صندوق کارآفرینی گفت: در سال های اخیر شاهد گسترش استارتاپ ها در صندوق کارآفرینی امید بودیم که باعث شد حمایت مالی از این کسب و کار نوین را در الویت کار خود قرار دهیم. تمام استارتاپ های متقاضی برای دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی ، باید درخواست خود را به سازمان فناوری اطلاعات اعلام کنند این سازمان پس از ارزیابی جنبه های تخصصی و فنی، تسهیلات را در اختیار استارتاپ ها می گذارد. 

نواله زاده گفت: صندوق عاملیت، بررسی مالی استارتاپ ها را بر عهده گرفته و تاکنون تمام استارتاپ هایی را که سازمان فناوری اطلاعات معرفی کرده مورد حمایت قرار داده است. به گفته وی تاکنون 200 استارتاپ برای شروع فعالیت خود از حمایت کارآفرینی برخوردار شدند.

 

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *