کارخانه تولید لوله

بزرگترین کارخانه های تولید لوله فولادی در ایران

کارخانه های تولید لوله فولادی در ایران

لوله فولادی یکی از پرکاربردترین و کارآمدترین ابزار در انتفال مایعات و نفت و گاز است . در ایران کارخانه های متعددی در زمینه تولید لوله های فولادی مشغول به کار هستند که در ادامه با برخی از آنها آشنا شده و به بررسی عملکرد آنها می پردازیم .

پیش از آنکه به بررسی کارخانه های تولید لوله فولادی در ایران بپردازیم در ابتدا باید با لوله ها بر اساس ساخت آن آشنا شویم که به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

دسته اول که با استفاده از ورقه های فولادی به شکل استوانه تبدیل شده و با استفاده از جوشکاری به صورت اسپیرال ( مارپیچ ) در سایزها و قطرهای مختلف تولید می شوند که به لوله های درز دار معروف است .

دسته دوم که به نام لوله های مانیسمان یا بدون درز معرفی می شوند بدون هیچ گونه جوشکاری ساخته می شوند و نسبت به لوله های درز دار در سایز و قطر کمتری تولید می شوند .

کارخانه های تولید لوله فولادی در ایران

در ادامه به معرفی مهمترین کارخانه های تولید لوله فولادی در ایران می پردازیم :

کارخانه تولید لوله سپاهان

شرکت گروه صنعتی سپاهان یکی از بروزترین تولیدکنندگان در عرصه تولید لوله و با سابقه 40 سال ، محصولات خود را در سایزها و ابعاد گوناگون به بازار ارائه می دهد .جالب است بدانید که این کارخانه با ضمانت در کیفیت محصولات ، بازار در خارج از کشور را به خود اختصاص داده است . برخی کشورهای آفریقایی و اروپایی خواهان محصولات این شرکت هستند .

از جمله افتخارات این شرکت گواهینامه CE ، گواهینامه استاندارد کیفیت به صورت پیوسته ، انواع گواهینامه ایزو و گواهینامه مدیریت مبتنی بر ایزو است .

مجموعه سپنتا

این مجموعه از نخستین کارخانه های تولید لوله فولادی در کشور است که در سه شهر تهران ، اهواز و مرند مستقر هستند و با کیفیتی مطلوب ، انواع لوله های گالوانیزه سبک ، سرد و سنگین ، لوله های شوفاژی ، لوله های گازی ، لوله های سیاه ، لوله های مبلی و لوله های فولادی برق کاندوئیت اشاره کرد .

کارخانه کچو

این کارخانه در سال 1372 راه اندازی شده است و هر سال مجموعه خود را افزایش می دهد . این شرکت در استان اصفهان قرار دارد و ظرفیت خط تولید آن به 500 هزار تن در سال می رسد . محصولات کارخانه کچو عبارت است از لوله های ساختمانی و صنعتی ، انواع لوله های داربستی و لوله های ویژه گازرسانی است .

این شرکت انواع استانداردهای ایزو و استانداردهای کنترل کیفیت داخلی را داراست و چندین افتخارات بین المللی را کسب کرده است .

مجموعه کیهان

این مجموعه در دسته بندی بهترین کارخانه های تولید لوله فولادی در ایران قرار دارد که فعالیت خود را از سال 1370 آغاز کرده و تاکنون با قدرت به کار خود در این مسیر ادامه داده است . ظرفیت تولید آن به بیش از 350 هزار تن در سال می رسد . محصولات شرکت کیهان شامل لوله های صنعتی ، آبرسانی ، گاز خانگی ، گالوانیزه و مبلی است .

شرکت کیهان برای کنترل کیفیت و بهداشت ، گواهینامه های بسیاری را دریافت کرده است و محصولات خود را تحت استاندارد های ملی ارائه می دهد .

کارخانه توید فولاد در ایران

کارخانه یاران

این شرکت در سال 1377 آغاز به کارکرده و تا امروز بسیاری از ظرفیت های خود را در زمینه تولید لوله های فولادی افزایش داده است کارخانه یاران دو محصول لوله فولادی گاز شبکه و گاز خانگی برای انتقال گاز تولید می کند .

این محصولات استانداردهای ملی ایران را ارائه می دهد و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است .

مجموعه لوله گستر اسفراین

این شرکت یکی از باسابقه ترین تولیدکنندگان لوله در زمینه صنایع نفت و پتروشیمی و گاز است که خط تولیدهای مختلفی دارد که عبارت است از : خط نورد ، خط عملیات حرارتی ، خط تکمیلی کیسینگ ، خط کوپلینگ یا اتصالات

مجموعه لوله سازی سدید

این مجموعه در دهه 40 شروع به کار کرده و قدیمی ترین کارخانه تولید لوله به شمار می رود . محصولات مجموعه سدید با گذراندن یک خط تولید تخصصی و دقیق ، با بالاترین کیفیت ، به بازار عرضه می شوند و جایگاه ویژه ای در میان برندهای لوله دارند .

نکته قابل توجه در رابطه با این شرکت این است که با بهره گیری از یک آزمایشگاه تخصصی ، شامل بخش های مکانیکی ، متالوگرافی و خوردگی ، هر لحظه کیفیت کالاهای خود را بررسی می کند و همچنین انواع گواهی های ایزو برای کنترل کیفیت را داراست و در بازارهای جهانی جایگاه ویژه ای را دارد . محصولات این کارخانه بزرگ با قطرهای 20 تا 120 اینچ در بازار عرضه می شوند و همه نیازهای صنعتی در رابطه با انتقال گاز و نفت و آب را برآورده می کنند .

مجموعه ایران اسپیرال

این کارخانه لوله های جوشکاری مارپیچ را در قطرهای 16 تا 120 اینچ تولید می کند و از جوشکاری مدرن روز دنیا استفاده می کند . این شرکت دارنده ی گواهی های AWWA از آمریکا و گواهینامه استاندارد جوش ایزو ، مدیریت ایزو و عضویت در انجمن جوش آمریکا را دارد .

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *