پیش بینی بازار بورس 1400

پیش بینی بازار بورس 1400

از ابتدای امسال تاکنون شاهد بازده 132 درصدی  شاخص بورس بوده ایم. با این حال به دلیل طی کردن سیر نزولی نمودار شاخص بورس ، سهامداران روزهای خوشی را سپری نمی کنند.

آیا با این روند شاهد سیر صعودی نمودار شاخص بورس خواهیم بود؟

با گروه صنعتی آسیا استیل ما همراه باشید……….

به گزارش پایگاه خبری آسیا استیل این بازده 132 درصدی در حالی اتفاق افتاد که از ابتدای امسال تاکنون قیمت سکه 88 درصد ، طلا 84 درصد ، دلار 59 درصد و مسکن تنها 27 درصد بازدهی داشته است.

چهار عامل موثر بر بازار بورس 1400

  • رشد اقتصادی مثبت
  • رشد چهار برابری درآمدهای نفتی ایران
  • احتمال کاهش عدم اطمینان ناشی از کرونا
  • برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

مراکز جهانی ، کارشناسان داخلی و همچنین مقامات مسئول رشد اقتصادی مثبتی را برای سال آینده پیش بینی کرده اند.

آخرین اطلاعیه بانک مرکزی مربوط به نیمه نخست سال جاری نیز از رشد اقتصادی 5 درصدی خبر داد که این رشد اقتصادی هم زمان با بهبود عملکرد شرکت های بورس نیز خواهد بود.

از سوی دیگر دولت برای لایحه ی بودجه 1400 پیش بینی کرده است که درآمدهای نفتی کشور در مقایسه با سال گذشته چهار برابر افزایش یافته و به حدود 200 هزار میلیارد تومان برسد.

پیش بینی بازار سرمایه در سال 1400

با تمامی این تفاسیر دولت در فروش نفت آنچنان موفق نبوده و در هفت ماه گذشته تنها بیست هزار میلیارد تومان نفت فروخته شده در حالی که پیش بینی سال گذشته پنجاه هزار میلیارد تومان بوده است. دولت یازدهم وعده داده است که نه تنها این عقب ماندگی ها جبران خواهد شد ، بلکه درآمد نفتی ایران در سال آینده به شدت رشد خواهد کرد.

با توجه به چشم انداز مثبت قیمت جهانی نفت (( که تا 60 دلار هم پیش بینی می شود )) آنچنان دور از ذهن نیست که دولت مردان بتوانند بخشی از درآمد پیش بینی شده خورد را برآورده کنند . بهبود فروش نفت سیگنال مثبتی برای بازار بورس 1400 محسوب می شود . (( اما تحقق درآمد 200 هزار میلیاردی کار سختی به نظر می رسد ))

قرار است که واکسیناسیون کرونا در اسرع وقت آغاز شود ، طبیعتا با کاهش ریسک های ناشی از عدم اطمینان کرونا ، بازارها از جمله بورس آینده ی بهتری خواهند داشت.

اما آخرین گزینه بحث انتخابات ریاست جمهوری است.

درروزهای اخیر ، همزمان با اختلاف نظر دولت و پارلمان کشور (( مجلس )) بر سر بودجه ی 1400 بازار سهام نیز وانش منفی از خود نشان داد. اگر نتیجه ی انتخابات به گونه ای باشد که ریسک سیاسی بازار سهام کمتر شود، سهامداران در سال 1400 به بازار بهتری نسبت به سال گذشته قدم خواهند گذاشت.

در مجموع ممکن است بورس اوراق بهادر در سال 1400 نتواند مانند گذشته بازده رشد سه رقمی داشته باشد ، اما حداقل انتظار می رود رشد منطقی و تدریجی خود را سپری کند.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *