نفت ایران استوار باقی می ماند

نفت ایران با وجود تحریم ها استوار باقی مانده است

به نقل از آسیا استیل: زنگنه وزیر نفت در مصاحبه با رادیو در مورد صنعت نفت و اتکای آن بر خام فروشی گفت : نفت صنعتی است که می تواند محرک اقتصاد باشد که تا الان نیز تا حدودی بوده و می تواند بیش از این هم باشد و مهم چگونگی برخورد با آن است؛ یعنی هم در مقوله توسعه و هم منابعی که حاصل می شود باید سنجید می توان چه استفاده ای کرد. یکی از مواردی که طی سالها به آن پرداخته شد این بود که منابع حاصل از صادرات نفت، باید صرف سرمایه گذاری در کارهای تولیدی و سرمایه های برگشت پذیر روی زمینی شود.

مهم چگونگی برخورد و سیاست گذاری در مقوله توسعه و منابع حاصل از صادرات که باید صرف سرمایه گذاری در زمینه کارهای تولیدی و یا سرمایه های برگشت پذیر روی زمینی انجام شود می باشد. وی با اشاره به صادرات انواع فرآورده های نفتی افزود: علاوه بر صادرات، توانستیم انواع خوراک برای صنایع داخلی کشور را فراهم و به طبع خود را از واردات آنها بی نیاز کنیم و تراز بازرگانیمان را بهبود ببخشیم.

تحریم نفتی علیه ایران

زنگنه درباره استفاده از واژه سرحال برای صنعت نفت و پتروشیمی در حالی که کشور تحت فشارهای ظالمانه تحریم قرار دارد و آمریکا آرزوی به صفر رساندن نفت ایران را در سر می پروراند، گفت: از تجربه مدیریتی و شجاعت عملیاتی و فکر جوانان استفاده شد تا توانستیم خیلی از مواقع تحریم ها را دور بزنیم و از فشارها عبور کنیم.

با تمامی این تفاسیر تاثیر به سزایی بر زندگی مردم و تراز بازرگانی خارجی و کم شدن ارز گذاشت اما آنچه که آنها خواهانش بودند تحقق پیدا نکرد؛ و من همیشه گفتم که ما می مانیم و ترامپ به گورستان تاریخ می پیوندد که همین طور هم شد؛ مردم و صنعت نفت ما سرحال و زنده است. با تلاش هایی که شد به لطف الهی، صادراتمان در فرآورده و پتروشیمی به نقطه قابل قبولی رسیده است. البته سایه تحریم هنوز بر پیکره صنعت نفت ما سایه افکنده و ما بالاجبار هنوز هم کالاهایمان را با قیمت پایین تری میفروشیم. 

وی بیان کرد: آمریکا به هدف محبوس کردن اقتصاد ایران و ضربه زدن بر پیکره صنعت نفت ایران نرسید که حاصل جهاد خاموشی بود که بسیاری از افراد ادعای انجام آن را داشتند  اما بر آن جامه عمل نپوشاندند. 

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *