لوله استیل نسوز

لوله استیل نسوز و کاربرد آن

کاربردهای لوله استیل نسوز امروزه در تمامی قسمت ها به وضوح مشخص است. افرادی که قبلا از این نوع لوله ها استفاده کرده اند مسلما ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت این نوع از محصولات را می دانند؛ اما کسانی که آشنایی چندانی با لوله استیل نسوز ندارند بهتر است ادامه این مطلب را همراه ما باشند. ابتدا مستقیما به سراغ کاربردهای لوله استیل نسوز رفته و سپس دیگر ویژگی های این محصول را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لوله های استیل نسوز چیست؟

کاربردهای لوله استیل نسوز

لوله استیل نسوز و یابه طور کلی ورق استیل نسوز دارای سه ویژگی مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر اکسیداسیون و سایر انواع خوردگی در دماهای بالا است. به دلیل داشتن این سه ویژگی، می توان از لوله استیل نسوز در مواردی که در ادامه ذکر می شوند استفاده کرد.

  • دیواره کوره هایی که از آن ها برای پختن سفال، سرامیک و…استفاده می شود.
  • لوله های بخار در صنایع مختلف
  • دیگ های بخار در کارخانجات، کشتی ها و…
  • خطوط انتقال گاز
  • مبدل ها و کنترل کننده های حرارتی همچون استبلایزرها و ترانس های برق
  • تجهیزات و لوازم مربوط به نیروگاه ها

موارد ذکر شده تنها موارد کلی بودند که از لوله استیل نسوز در آن ها استفاده می شود؛ قطعا موارد و نمونه های بسیار دیگری هم وجود دارند که لوله استیل نسوز را در ساختار خود دارند. حال که با کاربردهای این نوع از لوله آشنایی بیشتری پیدا کردیم، شاید بهتر باشد که از موضوعاتی همچون آلیاژ سازنده این لوله های استیل نسوز، انواع لوله استیل نسوز و جنس وزق های آن ها و…نیز اطلاع پیدا کنیم.

آلیاژ استیل نسوز

استیل نسوز یکی از زیر شاخه های فولادهای ضد زنگ به حساب می آید. در واقع فولادهای ضد زنگ در 150 گروه مختلف طبقه بندی می شوند که شاید هر گروه با دیگری، تنها یک درصد اختلاف از یک ماده دیگر داشته باشند؛ اما چیزی که بین تمام زیرشاخه های فولاد ضد زنگ، از جمله ورق استیل نسوز یکسان است، در خصوص استفاده 12 الی 20 درصدی از کروم در همه آن ها است.

ویژگی های استیل نسوز

همان طور که در قسمت های بالایی ذکر شد، استیل نسوز یا استیل مقاوم به حرارت دارای چند ویژگی اصلی است که از جمله مهم ترین این ویژگی ها می توان به مقاوم بودن در برابر حرارت اشاره کرد. اولین درجه دمایی که استیل نسوز به آن مقاوم است و به ذهن شما می رسد چقدر است؟ 200 درجه؟ 300 درجه؟ زمانی که در صنایع درباره درجه حرارت و دمای بالا صحبت می شود، منظور دماهای بالاتر از 500 درجه سانتی گراد است.


معمولا علاوه بر نوع آلیاژ استیل نسوز محیطی که قرار است در آن از لوله استیل نسوز هم استفاده شود، در طول عمر و همچنین کارایی لوله تاثیر به سزایی دارد. در صورتی که محیط مورد استفاده مرطوب باشد و یا مواد شیمیایی خاصی همچون سولفور و یا بخار آب در اطراف لوله وجود داشته باشد، احتمال کاهش کیفیت و همچنین طول عمر لوله وجود دارد؛ اما در صورتی که تمامی شرایط مناسب باشند، لوله استیل نسوز می تواند تا دمای 1200 درجه را به مدت چند سال تحمل کند.

موارد موثر بر روی قیمت لوله استیل نسوز

با توجه به مواردی که در خصوص کیفیت لوله استیل نسوز وجود دارد، مسلما نیاز به فناوری پیشرفته ای برای ساخت آن است. این فناوری در خارج از کشور قرار داشته و در واقع لوله استیل نسوز یکی از محصولات وارداتی به شمار می رود؛ بنابراین کاملا طبیعی است که میزان تقاضای بازار، نرخ دلار و مواردی از این قبیل بتوانند تاثیر چشمگیری بر روی موجودی این کالا در بازارهای داخلی بگذارند.

شرکت آسیا استیل

نکته مهمی که در این بین وجود دارد، شرکت آسیا استیل است که می تواند با قیمتی بسیار مناسب و همچنین کیفیت بالا، این محصول را به دست مشتریان برساند. به منظور آن که مشتریان بهتر و راحت تر خرید خود را انجام دهند، این شرکت اقدام به راه اندازی سایت خود کرده است که با استفاده از این سایت به راحتی می توانید از فروشگاه آنلاین آن خرید کرده و محصولات سفارش داده را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

در سایت آسیا استیل در خصوص انواع محصولات از جمله لوله استیل بخصوص لوله استیل نسوز توضیحات زیادی داده شده است که با مطالعه این توضیحات، تصمیم گیری برای مخاطب و مشتری بسیار ساده تر از پیش می شود.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *