پتروشیمی پارس جنوبی

تاثیر 50 درصدی پارس جنوبی بر تولیدات صنعت پتروشیمی

تدابیر آینده پارس جنوبی

خبرگزاری ایرنا به نقل از بهروز محمدی گفت : طبق نشستی که روز جمعه با حضور وزیر نفت در پارس جنوبی برگزار شد ظرفیت تولیدات صنعت پتروشیمی در حال حاضر معادل 90 میلیون تن می باشد که بخش عمده ای از این 90 میلیون تن ، یعنی مقداری معادل 45 میلیون تن سهم منطقه پارس جنوبی است ( بخش اعظمی از این تولیدات صادراتی هستند ) .

وی در ادامه با اشاره به اینکه خوراک پتروشیمی های واقع در عسلویه از مجتمع های مبین و دماوند تامین می شود خاطر نشان کرد : از مجموع 24 مجتمعی که در عسلویه واقع شده 6 مجتمع بر اساس گاز کار می کنند .

وقتی صحبت از نوسانات گاز در زمستان می شود صنایع پایین دست احوالات نگران کننده ای را تجربه می کنند چرا که قطعی برق هر روزه حدودا 20 میلیون دلار کاهش درآمد را برای کشور رقم میزند .

بهروز محمدی در ادامه از فعالیت 50 طرح توسعه ای فعال در صنعت پتروشیمی خبرداد و گفت : 19طرح از این 50 طرح در عسلویه واقع شده اند و 16 طرح تا پایان 1401 به بهره برداری می رسند .

با این تفاسیر افقی که برای این طرح ها تا پایان 1404 در نظر گرفته شده افزایش تولید از 90 میلیون تن در سال به 136 میلیون تن و افزایش درآمد از 21 میلیارد دلار به 37 میلیارد می باشد .

حسن منتظر تربتی تصریح کرد : پارس جنوبی عصاره ای از تعهد ، همت و تخصص تمامی صنعت گران و دولت مردان کشور است که نمادی از توسعه غرور آفرین پس از پیروزی انقلاب محسوب می شود .

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت های پارس جنوبی باید حفظ شود گفت : قدردان همه افرادی هستیم که این میراث صنعتی را برای ما به جای گذاشتند .

مدیرعامل شرکت نفت ایران از دغدغه واکسیناسیون و پرداخت حقوق کارمندان خبرداد و گفت که امیدواریم تا بتوانیم پروسه واکسیناسیون کارکنان شرکت نفت و خانوده های آنان را تا پیش از فرارسیدن فصل زمستان به اتمام برسانیم .

وزیر نفت پنجشنبه 1400/6/11 وارد در اولین سفر کاری خود وارد عسلویه شد و پس از ادای احترام و حضور بر سر مزار شهدای عسلویه نشستی با مدیران ارشد منطقه گذاشت و بررسی طرح های گازی و پتروشیمی را اولویت دستورکار آنان قرار داد .

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *