حمله سایبری به خط لوله انتقال سوخت در آمریکا

بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت !!!

به نقل از آسیا استیل: شرکت کلونیال پایپلاین که بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا را در اختیار دارد به خاطر حمله سایبری گسترده درروز جمعه فعالیت خود را متوفغ کرده است؛ خط لوله کلونیال بزرگترین خط لوله انتقال سوخت به شرق آمریکا است که روزانه بیش از 100 میلیون گالن بنزین،دیزل،سوخت هواپیما، نفت سفید را از هیستون تگزاس به منطقه نیویورک در یک شبکه 5500 مایلی انتقال می دهد. شرکت کلونیال سخت در تلاش است تا فعالیت خود را از سر بگیرد و یک شرکت امنیت سایبری را برای تحقیق درباره این موضوع استخدام کرده است.

هکرها در حملات باج افزاری، نرم افزار مخرب را به شبکه های شرکت ها و سازمان ها ارسال می کنند که به رمزنگاری اطلاعات می پردازند و سیستم های آن ها را تا وقتی که قربانی باج پرداخت نکنند قفل می مانند ؛ این باج گیری تا میلیون ها دلار می رسد و ذر قالب رمز ارز پرداخت می شود .بسیاری ازشرکت ها با چرداخت باج، اطلاعات خود را پس می گیرند اما بعد از آن بنا به احتیاط و ایجاد امنیت شبکه های اطلاعاتی خود بخش های بزرگی از این شبکه را تعطیل می کنند.

این موضوع در آمریکا باعث افزایش بی سابقه قیمت بنزین از سال 2014 تا به امروز شده است و قیمت هر گالن بنزین با 6 سنت افزایش، به بیش از 2.96 دلار رسیده است.

اف بی آی روز دوشنبه رسما تایید کرده است که گروه هکری و تبهکار دارک ساید مسئول اصلی این حمله است.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *