بازسازی نیروگاه بعثت

بازسازی نیروگاه های قدیمی نیروگاه بعثت

به نقل از گروه صنعتی لوله و اتصالات آسیا استیل: به گفته مدیرعامل شرکت بعثت نوسازی نیروگاه های قدیمی یک انتخاب نیست یک الزام است. نیروگاه بعثت در طی سال های ۱۳۴۶ تا ۱۳۴۷ راه اندازی و در آن زمان به دلیل میزان نیاز کشور به برق لغب بزرگترین نیروگاه احداث شده برای تامین برق را کسب کرد. نیروگاه بعثت در ابتدا دارای سه واحد ۸۲.۵ مگاواتی بوده که به تدریج دو واحد توربین گازی ۶۰ و ۲۵ مگاواتی به آن اضافه و ظرفیت نیروگاه افزایش یافت.

بازسازی نیروگاه بعثت

مدیرعامل شرکت نیروگاه بعثت از خروج سه واحد توربین قدیمی طی سال های گذشته و انتقال آنها به جنوب کشور خبرداد و تصریح کرد:  ۳۰۰  نفر پرسنل در بخش های تولید، تعمیرات، اداری و پشتیبانی برای تامین نیاز شبکه به برق تولیدی نیروگاه بعثت فعالیت می کنند. وی در ادامه درباره لزوم نوسازی و عمر طولانی برای افزایش بهره وری افزود : خاطر نشان میکنیم که مسئله راندمان پایین نیروگاه های قدیمی با نوسازی تغییر چندانی نمی کند باید به فکر اصلاح و توسعه باشیم؛ چراکه بهره وری نیروگاه ها با رقم پیش بینی شده فاصله دارد.

بهره وری این نیروگاه در ابتدا  ۳۴ درصد پیش بینی شده بود در حالی که تا به امروز شاهد کاهش ۳۰ درصدی بهره وری این مجموعه بوده ایم؛ امکان بهبود این بهره وری در حد چند دهم درصد وجود دارد اما افزایش بیش از رقم پیش بینی شده اولیه کمی دور از ذهن به نظر می رسد.

درصد تامین برق پایتخت توسط نیروگاه های قدیمی

مدیرعامل این شرکت نیروگاه بعثت با اشاره به پایین بودن بهره وری توربین های قدیمی گفت: واحدهای بخار قدیمی تفاوت چندانی با توربین های گازی از نظر بهره وری ندارند.

وی اظهار امیدواری کرد که بر طبق ارزیابی های اخیر بازدهی واحدهای قدیمی بین ۲۶ تا ۳۰ درصد ارزیابی شده و نیروگاه بعثت نیز مشمول همین شرایط است؛ این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت که با اتکا به همین راندمان، توانسته تمام طول تابستان ظرفیت نیروگاه را در مدار نگه داشته و از افت ولتاژ جنوب شهر تهران جلوگیری کند. (( هفته گذشته، یکی از واحدهای نیروگاه از مدار خارج شد و مسئولین به ناگزیر ، در بخش هایی از تهران خاموشی اعلام کردند))

نیروگاه بعثت

شیخ با اشاره به خاموشی هفته گذشته خاطر نشان کرد که: سهم نیروگاه بعثت در تامین برق غیر قابل چشم پوشی است؛ چراکه این نیروگاه دو پست بسیار حساس در عمل تغزیه پست های داخلی شهر تهران را عهده دار است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش راندمان نیروگاه های قدیمی با تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی گفت: تلاش برای افزایش راندمان با اتکا بر تغییرات فنی سطحی نمی تواند تاثیر چندانی برافزایش راندمان نیروگاه داشته باشد.

((وزارت نیرو باید به فکر نوسازی واحدهای قدیمی و تبدیل آنها به سیکل ترکیبی باشد))

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *