افزایش تعرفه برق برای مشترکان پر مصرف

افزایش تعرفه برق برای مشترکان پر مصرف

محاسبه افزایش تعرفه برق هر ساله

خبرگزاری ایرنا به نقل از مصطفی رجبی مشهدی ( روابط عمومی شبکه برق ایران ) در باب تعرفه برق گفت : تقریبا هر ساله براساس مصوبات  جدیدی که هیات وزیران تصویب میکنند در اوایل اردیبهشت ماه تعرفه برق 7 درصد افزایش پیدا می کند اما این مقدار برای مشترکان پرمصرف تقریبا دو برابر یعنی 16 درصد افزایش می کند .

سخنگوی شبکه برق ایران  در باب مصرف مازاد تصریح کرد : مصرف مازاد هر منطقه بر طبق نرخ خرید برق از نیروگاه تجدید پذیر محاسبه می شود که برحسب نمودار تعرفه برق 800 هزار مشترک ( 2.6 درصد ) مشترکان خانکی شامل این مصرف هستند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه درجه گرمای هوای امسال به نسبت سال های گذشته افزایش پیدا کرده گفت : میزان استفاده از وسایل سرمایشی به نسبت بیشتر شده و چون تعرفه برق  پلکانی است به ازای هر 100 کیلو وات تعرفه برق هم افزایش می یابد .

از هر 30 میلیون مشترک خانگی ، 800 هزار نفر مصرف بی رویه ای از برق دارند که همین دلیل سبب می شود تا مجبور به پرداخت هزینه خرید مصرف مازاد 600 کیلووات در ساعت از نیروگاه تجدید پذیر با قیمت متوسط هستیم  .

وی در ادامه خاطر نشان کرد که مصرف برق در سال گذشته برای مشترکانی که دو برابر تعرفه مصرف داشتند 800 تومان به ازای هر کیلووات در ساعت محاسبه شده است .

به تمامی مشترکان میزان مصرف برق و اینکه بر اساس تعرفه جزو دسته مشترکان پرمصرف هستند یا خیر مطالب بالا اطلاع رسانی و ابلاغ شده و میزان مصرفشان هم در سامانه و هم در قبض برق برای مشترکان ذکر شده است .

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *